راهنمايي کامل براي خريد لپ تاپ
مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
راهنمايي کامل براي خريد لپ تاپ
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 19:26

 مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


راهنمايي کامل براي خريد لپ تاپ

گارانتي لپ تاپ کارايي لپ تاپ ويژگي لپ تاپ خوب مقايسه قيمت لپ تاپ مشاوره و راهنماي خريد لپ تاپ مشاوره خريد لپتاپ مارک هاي لپ تاپ لپ تاپ خوب لپ تاپ با گارانتي قيمت برندهاي لپ تاپ سيستم مناسب لپ تاپ سيستم لب تاپ راهنماي کامل خريد سيستم خريد لپ تاپ بهترين مارک لپ تاپ اپ تاپ براي گيم آموزش خريد لپ تاپ

با توجه به افزايش موارد استفاده از لپ تاپ در دنيا و رقابت شديد بين توليد کنندگان، مصرف کنندگان نوت بوک نياز به دانستن اطلاعات مناسب قبل و بعد از خريد را ضروري مي بينند، چرا که تنوع زياد اين محصولات باعث افزايش قدرت انتخاب شده و بعضا در خريد لپ تاپ مشتري دچار سردرگمي خواهد شد. البته فراگير شدن خريد لپ تاپ هم اتفاق بدي نيست، به شرطي که براي يک خريد خوب چند نکته را به ياد داشته باشيم…

مهم ترين وجه تمايز لپ تاپ با کامپيوتر هاي خانگي قابل حمل بودن آن است. يعني شما دائم مي توانيد در محل کار، خانه، دانشگاه، سفر و… لپ تاپ را همراه تان داشته باشيد.

پس، از همين اول کار وزن لپ تاپ را يکي از مهم ترين معيارهايتان قرار دهيد. طوري نشود که بعد از اين همه هزينه کردن لپ تاپ تان به خاطر وزن سنگين اش، فقط گوشه خانه جا خوش کند. وزن نوت بوک هاي موجود در بازار حدود دو کيلوگرم است و بسته به مدل و سايز مانيتور کم و زياد دارد. اين را هم بدانيد لپ تاپ هاي با مانيتور بزرگ، در کنار وزن بيشتر قيمت کمتري هم دارند و معمولاً شارژ باتري زيادي مصرف مي کنند.

قبل از خريد حتما بدانيد با آن مي خواهيد چه کارهايي انجام دهيد؟ دنبال بازي هستيد، با برنامه هاي مهندسي و طراحي سر و کار داريد يا صرفاً از آفيس و اينترنت و برنامه هاي معمولي استفاده مي کنيد. مثلاً اگر دنبال بازي کردن و استفاده از برنامه هاي گرافيکي هستيد، بايد دنبال لپ تاپي باشيد که کارت گرافيک و رم قوي به اضافه يک صفحه نمايش عريض، با کيفيت بالاداشته باشد.

لپ تاپ ها معمولاً قابليت ارتقا يافتن ندارند. مگر در مواردي مثل رم و هارد، قطعاتي مثل کارت گرافيک و cpu تا پايان عمر لپ تاپ مهمان شما هستند، پس، از همين اول کار سيستمي بخريد که حداقل تا دو سه سال مشکلي نداشته باشيد.

مهم ترين فاکتور در خريد لپ تاپ ريزپردازنده آن است.چون تاثير مستقيم روي کارايي و سرعت دستگاه شما دارد. رم هم يک حافظه موقت در کامپيوتر است که هر چقدر ظرفيت آن بالاتر باشد، پردازش با سرعت بالاتري انجام مي شود. در دنياي رم ها دوران DDR2 ها تمام شده و عصر DDR3 ها آغاز شده، پس هنگام خريد به اين مورد توجه کنيد تا از بازار روز عقب نيفتيد. ظرفيت هاردديسک، عمر باتري، مودم و بلوتوث هم ساير مواردي هستند که بايد به آنها توجه کنيد.

اگر براي خريد لپ تاپ به فروشگاه هاي معتبر برويد ليستي از محصولات شرکت هاي مختلف به شما مي دهند که قيمت ها و مشخصات قطعات در آن نوشته شده. ليست ها را بگيريد و با خونسردي تمام قيمت ها را مقايسه کنيد. حتي مي توانيد از سايت هاي اينترنتي هم براي اين کار استفاده کنيد. الان سايت هايي وجود دارد که دستگاه هاي مختلف را به طور جزيي براي شما مقايسه مي کنند، قيمت هاي دقيق و به روز مي دهند و در نهايت کالارا با پيک براي شما مي فرستند. اگر خيلي حساسيتي روي شکل ظاهري لپ تاپ نداريد و نمي خواهيد رنگ آن را با رنگ ماشين تان سِت کنيد. خريد از طريق سايت ها هم گزينه بدي نيست.

هنگام خريد روي انتخاب برند زياد حساسيت به خرج ندهيد، بيشتر دنبال گارانتي معتبر باشيد. در مورد لپ تاپ، گارانتي اهميت ويژه اي دارد. اين را بعد ها متوجه مي شويد؛ وقتي دست به دامن هرکسي مي شويد از پس تعمير دستگاه تان برنمي آيد.حتماً از فروشنده بپرسيد قطعات اصلي تا چه مدتي گارانتي و خدمات پس از فروش دارند، قطعاتي مثل صفحه نمايش، مادر بُرد، باتري و آداپتور و……

اصطلاحات و نام مدل ها فراوانند. شما فقط نبايد با شنيدن نام مدل ها از قيمت ها و معيار هاي اصلي غافل شويد. به هيچ وجه اسير تبليغات دهان پُرکن نشويد.بعضي کلمات هم خيلي کاربرد مهمي هم ندارند اما ممکن است شما را سردرگم کند. مثلاً همين Inspiron و Latitude. موضوع خيلي ساده است. گروه Inspiron براي کاربران خانگي و علاقه مندان موسيقي و مولتي مديا ساخته مي شود؛ افرادي که نياز به پردازنده هاي جديد و کارت هاي گرافيکي قوي دارند. گروه Latitude هم براي کاربران اداري و کساني که در شرايط سخت مانند محيط کارخانه فعاليت مي کنند مناسب است. اگر کسي را که تجربه خريد داشته با خودتان به بازار ببريد قطعاً ضرر نمي کنيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: